KÖPVILLKOR ÖLFLASKOR.SE 

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@olflaskor.se.
Vårt juridiska namn är: Displaybyte Sverige AB, organisationsnummer 556942-1356, adress Barnarpsgatan 94, 553 31 Jönköping, Sverige

  1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Ölflaskor.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Ölflaskor.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Ölflaskor.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Ölflaskor.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

  1. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Ölflaskor.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar, fraktkostnader eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

  1. Frakt

Vi skickar dina flaskor och kapsyler med DHL. Fraktkostnaden varierar beroende på hur stor din leverans är. Du ser din fraktkostnad i kassan.

  1. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 49 kronor. Vi använder Payson för faktura och du hittar deras villkor här: Payson Användarvillkor
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats.  Det är Paysons betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Payson Faktura

4.2 Kortbetalning
Vi använder Payson för säkra kortbetalningar.
Läs mer om de här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v5.

4.3 Direktbetalning via internetbank. 
Betalning via banken sker genom Payson. Läs mer om de här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v5.

4.4 Swish
Välj Swish som betalningssätt och du får information i din orderbekräftelse om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos Ölflaskor.se så skickas din beställning.

  1. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL eller annan transportör till utlämningsställe, skickas som post eller levereras hem till dig.

  1. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

  1. Transport

Ölflaskor.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

  1. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till Ölflaskor.com

  1. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

  1. Reklamationer

    Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. E-post info@olflaskor.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten och till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

  1. Återbetalningar

Återbetalning sker via Swish, banköverföring eller kontant vid butiksbesök. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

  1. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

  1. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@olflaskor.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information som titta gärna på vår privacy policy eller kontakta oss på ölflaskor.com.

  1. Ej uthämtat paket/mottagit paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket eller låter det gå i retur så debiteras du en administrativ avgift på 450 kr vid 100 köp av 100 flaskor. Denna avgift täcker våra kostnader för frakter och hantering.

  1. Force Majeure
    I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
    http://www.konsumentverket.se/
    http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”